Ecosia debuts ‘world’s greenest search engine’


Çevreci arama motoru
Günlük yaşamdaki her adımımız çevreyi doğrudan etkiliyor. Google’a girip arama yapmak bile karbondioksit salınımına neden oluyor. İşte bu nedenle çevre gönüllüsü Alman bilişimci Kroll, “çevreci” arama motoru geliştirdi.
New search engine based on Bing and Yahoo functionality to donate 80% of sponsored-link income to WWF rainforest protection projects
detaylar için, tıklayın(See detail, please click to link)…
Çevreci arama motoru
Günlük yaşamdaki her adımımız çevreyi doğrudan etkiliyor. Google’a girip arama yapmak bile karbondioksit salınımına neden oluyor. İşte bu nedenle çevre gönüllüsü Alman bilişimci Kroll, “çevreci” arama motoru geliştirdi.
İlişkili fotoğrafları göster

Güncelleme: 11:27 TSİ 12 Kasım. 2010 Cuma

Deutsche Welle Türkçe’nin bu konudaki haberi şöyle;

Google’a aramak istediğiniz sözcüğü verip enter tuşuna basın… İşte sadece bu küçücük işlemle bile çevreye zararlı karbondioksit gazı salınımına neden olunuyor. Kâr amacı gütmeyen bir danışmanlık şirketi olan CO2-online’da çalışan Sophie Fabricius aynı zamanda da internetteki çevre sorunları konusunda uzmanlaşmış. Google’da arama yaparken çevreye nasıl zarar verildiğini şöyle açıklıyor:

“Arama motorları büyük sanal sunucular üzerinden çalışıyor. Söz konusu sunucular ciddi oranlarlarda elektrik tüketiyor, bu da tabii karbondioksit salımına neden oluyor. Sunucuların çoğu ekolojik elektrikle değil, yüksek miktarda karbondioksit salan fosil enerji kaynaklarıyla çalışıyor.”

İşte tam da bu nedenle 26 yaşındaki Christian Kroll çevre dostu yeni bir arama motoru geliştirdi. Çevreci yeni arama motorunun adı Ecosia. Şimdilik Almanca, İngilizce, Fransızca, İtalyanca ve İspanyolca dillerinde hizmet veriyor. Ecosia, arama yaparken Yahoo ve Bing gibi sitelerin tekniğini kullanıyor. Bu siteler arama sonuçlarıyla beraber sponsorlarının linklerini, yani reklamlarını da gösteriyorlar. Bu reklamlara tıklandığında ise para kazanmış oluyorlar. İşte Ecosia da aynen böyle para kazanıyor ancak o sitelerden farklı olarak gelirinin beşte dördünü çevrenin korunması için harcıyor. Zaten bilişimci Christian Kroll’un amacı para kazanmaktan çok daha farklı:
Haberin devamı ↓reklam

“Benim için bu çalışmada önemli olan çok para kazanmak değil. Ancak tabii kamuya yararlı bir iş yapıp hiçbir şey kazanmamak da benim için doğru bir yol değil. Benim en çok ilgilendiğim konu son birkaç yıldır gelişmeye başlayan sosyal işletme düşüncesi. Çünkü bu düşünce pazar ekonomisini, yani kabaca söylersek kapitalizmi sürdürülebilir yapıyor. Böylece, aksi takdirde bağışlar üzerinden çözülebilecek sorunları mevcut sistemde de çözülebilir kılıyor.”

Yağmur oramanlarının korunmasına kaynak

Ecosia gelirlerinin beşte biri şirketin yönetimine ve 5 serbest çalışanına gidiyor. Geri kalanı ise uluslararası çevre örgütü Dünya Doğayı Koruma Vakfı’nın WWF (World Wide Fund For Nature) Brezilya’nın Amazon bölgesindeki yağmur ormanlarını koruma projesine akıyor. Christian Kroll, böylece arama motoru sayesinde üretilen karbondioksitin, atmosferde dengelenmesini sağlamaya çalışıyor. Kroll, ”Yağmur ormanlarının yok edilmesi yüzde 20 gibi büyük oranda karbondioksit emisyonuna sebep oluyor, buna karşı birşeyler yapmak gerektiğini düşündüm” diyor.Ancak Google gibi rakiplerinin karşısında Ecosia’nın işi hiç kolay değil. Arama devinin sunduğu imkanlar çok daha geniş kapsamlı. Çünkü Ecosia kullanıcıları doğrudan harita, resim ve video aramaktan feragat etmek durumundalar. Ayrıca bazı konularda da kesin olmayan bilgiler veriyor. Ancak bir yıllık bir geçmişi olan siteyi, şimdiden günde 100 binin üzerinde kullanıcı ziyaret ediyor. Bu kullanıclar sayesinde şirket, Dünya Doğayı Koruma Vakfı’na 130 bin euro kaynak sağlayabilmiş. Ecosia, bu sayıları her gün sitede düzenli olarak da yayınlıyor.

Dünya Doğayı Koruma Vakfı’ndan Brezilya’daki yağmur ormanlarını koruma projesinin yöneticisi Christian Plaep, bu tarz girişimcilikten duyduğu memnuniyeti şöyle dile getiriyor:

“Biz bu işbirliğinden inanılmaz memnunuz. 130 bin euro gerçekten büyük bir rakam. Bu miktar ile bir koruma alanında neler yapılabileceğini bir düşünürseniz… Örneğin bu parayla bilinçli bir marangozluk eğitimi finanse edilebilir, aynı şekilde yerel halkı alternatif gelir kaynaklarına yönlendiren çalışanlar finanse edilebilir. Tabii ki 130 bin euro ile bütün bir koruma alanını finanse etmeniz mümkün değil ama böyle bir çalışmada bu gerçekten kayda değer bir rakam.”

Christian Kroll daha fazla kullanıcıya ulaşabilmek için siteyi geliştirme çalışmalarını sürdürüyor. Sophie Fabricius da Almanya’da bir kişinin yıllık ortalama 12 tona yakın karbondioksit salınımına neden olduğuna işaret ederek, günlük yaşamın pekçok alanında karbondioksit tasarrufunun mümkün olduğunu vurguluyor.
http://www.ntvmsnbc.com/id/25150772/
Internet users will from today be able to help protect the rainforest while
they search, according to the company behind a new search engine dubbed as the world’s greenest.

The Ecosia search engine is based on technology from Yahoo and Bing, which will provide the search results and sponsored links for the site. But unlike conventional search engines, the company has pledged to donate at least 80% of the income it generates from sponsored links to WWF rainforest protection projects in Brazil’s Amazonas region.

“Thanks to sponsored links, search engines earn billions every year,” said Christian Kroll, founder of the Berlin-based firm. “Ecosia believes that there is a more eco-friendly way of using these huge profits and that the money should better be used to fight global warming.”

A spokesman for WWF said that the green search model had the potential to become a major source of funding for environmental projects. “Each search with Ecosia will protect a piece of rainforest, so by making Ecosia your search engine you can actually help the environment one search at a time,” he said.

An average internet user can protect about 2,000 square metres of rainforest every year by using Ecosia – this is about the size of an ice hockey field. If only 1% of global internet users accessed Ecosia for their web searches, we could save a rainforest area as big as Switzerland each year.”

The company said that users could also install Ecosia as their default search engine, adding that once installed it would provide them with a personal record of how much rainforest they have saved by using the search engine.

Ecosia has been quick to label the new search engine as the world’s greenest, but it enters into an increasingly crowded green search sector where a number of organisations are attempting to convert sponsored links into revenue for environmental projects.

EcoSearch, GoodSearch and GoodTree all donate varying amounts of
advertising-related income to environmental charities, while networked search engines such as Green Maven and EcoSeek provide users with the ability to only search environmental sites. Meanwhile, sites such as Treehoo and Ecocho offer users the chance to carbon-offset their searches.

• This article was shared by our content partner BusinessGreen.com, part of the Guardian Environment Network
http://www.guardian.co.uk/environment/2009/dec/03/ecosia-green-search-engine

14 Kasım, 2010 tarihinde Çevre, environment, Verimlilik Saving içinde yayınlandı. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: