Migros’tan bir ilk: Doğada eriyen poşet


imagesMigros Türk Genel Müdürü Özgür Tort, müşterilerine doğada çözünen poşetleri ücretsiz sunarak çevre ve gelecek kuşaklar için bir ilke imza atacaklarını bildirdi. Türkiye‘de ilk kez doğada çözünen poşetlerle alışveriş imkanı sunarak çevreyi koruyabilmeyi hedefleyen Migros Türk T.A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, müşterileriyle el ele verdiklerini belirterek, ellerini taşın altına koymaktan çekinmediklerini ve müşterilerinin duyarlı klarına da güvendiklerini kaydetti.Migros’tan bir ilk: Doğada eriyen poşet

ÜCRETSİZ VERİLECEK
Özgür Tort, yenilikçi bir üretim teknolojisi ile üretilen, doğada çözünebilen poşetlerin
Türkiye‘de bu alanda yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu ifade ederek, “Bu poşetler çevre bilinci yüksek müşterilerimizin ilgi odağı olacaktır. 2000 yılında çevre bilinci, henüz küresel ısınma konularındaki farkındalığın düşük seviyede olmasından dolayı bugünkü kadar yüksek değildi. Bu sebeple o yıllarda yaptığımız bez poşet uygulaması müşterilerimizce tam olarak benimsenememişti” dedi. Poşetleri ücretli yaparak zorlayıcı uygulamalardan çok, müşterilerinin işbirliği ve gönüllülüğünün esas olduğunu düşündüklerini belirten Tort, Migros’un alım gücünü kullanarak bu poşetleri müşterilerinin hizmetine ücretsiz sunacağını söyledi. Tüketicilerin de bu konuda hassas olarak daha az poşet tüketeceğine inandığını dile getiren Tort, “Müşterilerimizin tasarruflu davranarak ortak geleceğe yatırım yapacağı na ve bu sorumluluğu bizlerle birlikte geleceğe taşıyacağı na inanıyoruz” dedi. (Sabah)

 
Migros Türk T.A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, “Migros olarak müşterilerimize doğada çözünen poşeti sunarak; çevre ve gelecek kuşaklar için bir ilke imza atıyoruz” dedi.
 
Türkiye’de ilk kez doğada çözünen poşetlerle alışveriş imkanı sunarak çevreyi koruyabilmeyi hedefleyen Migros Türk T.A.Ş. Genel Müdürü Özgür Tort, müşterileriyle el ele verdiklerini belirterek, ellerini taşın altına koymaktan çekinmediklerini ve müşterilerinin duyarlıklarına da güvendiklerini kaydetti.Özgür Tort, yenilikçi bir üretim teknolojisi ile üretilen doğada çözünebilen poşetlerin Türkiye;de bu alanda yeni bir dönemin başlangıcı olduğunu şöyle anlattı:

“Az kişiyi hedefleyen uygulamalardan ziyade kitlesel farkındalığa ve yarattığı etkiye büyük önem vermekteyiz. Özellikle son yıllarda küresel ısınma ve onun devamında oluşan çevresel sorunlar karşısında müşterilerimizle birlikte proaktif bir duruş sergilemeye özen göstererek, çeşitli sosyal sorumluluk projelerine imza attık. Yenilikçi bir üretim teknolojisi ile üretilen doğada çözünebilen poşetler, Türkiye;de bu alanda yeni bir dönemin başlangıcı ve çevre bilinci yüksek müşterilerimizin ilgi odağı olacaktır.

2000 yılında çevre bilinci, henüz küresel ısınma konularındaki farkındalığın düşük seviyede olmasından dolayı bugünkü kadar yüksek değildi. Bu sebeple o yıllarda yaptığımız bez poşet uygulaması müşterilerimizce tam olarak benimsenememişti. Halbuki bu bir karşılıklı etkileşim, birlikte yaratılması gereken bir sinerjidir. Biz poşetleri ücretli yaparak zorlayıcı uygulamalardan çok, müşterilerimizin işbirliği ve gönüllülüğünün esas olduğunu düşünüyoruz. Migros alım gücünü kullanarak bu poşetleri müşterilerinin hizmetine ücretsiz sunacaktır.”

Tüketicilerin de bu konuda hassas olarak daha az poşet tüketeceğine inandığını dile getiren Tort, “Müşterilerimizin tasarruflu davranarak ortak geleceğe yatırım yapacağına ve bu sorumluluğu bizlerle birlikte geleceğe taşıyacağına inanıyoruz” dedi.

Burada kendileri için önemli olan unsurun, tüketicilerin zaman içinde daha az poşet kullanımına geçerek çevre adına yapılan yatırımlara hedeflenenden de daha üst seviyede destek vermeleri olduğunu ifade eden Tort, doğada çözünen poşet uygulamasının yanı sıra zamanla çok kullanımlı poşet uygulamasını da gündeme almayı planladıklarını bildirdi.

Tort, çevre dostu poşetlerin ilk kez tüketicilere sunulacağı Kuruçeşme Macrocenter’in önümüzdeki günlerde yeniden faaliyete sokulacağını, mağazanın yeni yüzü için titiz bir araştırma sürecine girerek mağazayı yenilikçi bir bakışla müşterilere hazırladıklarını anlattı.

Özgür Tort, “Oxo-bioçözünür” teknolojisi ile üretilen poşetlerin Macrocenter’dan sonra çok kısa sürede diğer Migros marketlerinde de yaygınlaşacağını bildirdi.

Tort, “Hem kurumsal hem de sosyal sorumluluk anlayışımız gereği Migros olarak müşterilerimize doğada çözünen poşeti sunarak; çevre ve gelecek kuşaklar için bir ilke imza atıyoruz” dedi.

-DOĞADA ERİYEN POŞETLER 24 AYDA TAMAMEN DOĞAYA DÖNÜYOR-

Ham petrol ürünü olan plastiğin doğada çözünmesi en iyi ihtimalle 100 seneyi buluyor ve plastiklerin doğada uzun süre kalarak çevre kirliliği yarattığı gerçeğinden yola çıkarak üretilen Oxo-bio-çözünür plastiklerin doğada çözünmesi 2 aşamalı olarak gerçekleşiyor.

Birinci aşamada poşetin raf ömrü dolduğunda oksijen plastiğin zincir yapısını bozuyor. İkinci aşamada ise biyolojik çözünme olup, besin özelliği kazanan plastik yapı, topraktaki bakteri ve mikroorganizmalar tarafından sindiriliyor. Böylelikle 24 ay gibi kısa bir sürede yüzde 100 çözünerek doğaya dönüyorlar.

Her yıl tüm dünyada kullanılan poşet sayısının yaklaşık 1 trilyon adet olduğu ve sadece 2005 yılında dünyada tüketilen plastik miktarının 235 milyar kilogram olduğu bilinirken, gelişmiş ülkeler kadar gelişmekte olan ülkeler de plastik poşet kullanımını azaltacak bazı tedbirleri hayata geçirmeye başlıyorlar.

 

(Zaman)
 

8 Aralık, 2008 tarihinde Çevre, environment, Verimlilik Saving içinde yayınlandı ve , , , , , , , , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin. Yorum yapın.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: